L.p |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi |
§ 4 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, analizowania, dokumentowania własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania stosownych korekt w tym działaniu. |
1. |
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. |
Rozmowa, zawarcie kontraktu. |
IX 2000r. |
Ustalenie zasad. Podpisanie kontraktu. |
2. |
Bieżące dokumentowanie planu rozwoju zawodowego. |
Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, zdjęć, nagrań itp. |
Rok szkolny 2000/2001 |
Założenie “Teczki dokumentacyjnej realizacji planu rozwoju zawodowego” |
3. |
Ocena własnej dotychczasowej pracy pedagogicznej. |
Sporządzenie opisu dotychczasowego dorobku nauczycielskiego. |
XII 2000r. |
Zamieszczenie opisu w teczce dokumentacji |
4. |
Doskonalenie warsztatu i metod pracy na lekcjach przyrody. |
Aktywny udział uczniów na lekcjach. |
Rok szkolny 2000/2001 |
Prace uczniów, zdjęcia |
5. |
Organizowanie wycieczek przedmiotowych. |
Wycieczki: Oceanarium, Fokarium, Słowiński Park Narodowy, ZOO w Oliwie, Stacja meteorologiczna, Oczyszczalnia ścieków itp. |
Rok szkolny 2000/2001 |
Sprawozdania, zdjęcia, zaświadczenia |
6. |
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna. |
Hospitacja i omawianie jej wyników |
4-6 razy
w roku |
Konspekty |
7. |
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna |
Opracowywanie scenariuszy zajęć, konsultacje, analiza, ewaluacja |
4-6 razy
w roku |
Arkusze hospitacji, konspekty |
8. |
Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteczki przedmiotowej |
Udział w spotkaniach z redaktorami podręczników, zakup nowych, ciekawych pozycji, prasy |
Rok szkolny 2000/2001 |
Spis zgromadzonych książek, czasopism, map |
9. |
Gromadzenie samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych, filmów |
Wykonywanie pomocy do bieżących zajęć; np. foliogramy, fazogramy, modele, pomoce do doświadczeń, itp |
Rok szkolny 2000/2001 |
Spis zgromadzonych pomocy, filmów;
foliogramy i fazogramy w teczce |
10. |
Wdrażanie i realizacja w planie pracy treści ścieżek międzyprzedmiotowych |
Realizacja zajęć z uwzględnieniem ścieżek międzyprzedmiotowych |
Rok szkolny 2000/2001 |
Konspekty, sprawozdania |
11. |
Dokonywanie analizy osiągnięć edukacyjnych uczniów, ewentualnych braków |
Bieżąca analiza osiągnięć edukacyjnych uczniów. Dostosowanie wymagań do zaleceń poradni ped. –psych., w miarę możliwości indywidualizacja pracy z uczniem |
Rok szkolny 2000/2001 |
Ocena skuteczności podejmowanych zadań |
12. |
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. |
Opis realizacji planu rozwoju. |
Do 15 V 2001r. |
Sprawozdanie z realizacji rozwoju zawodowego. |
§ 4 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w swojej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. |
1. |
Dzielenie się swoimi doświadczeniami i wiedzą z innymi nauczycielami. |
Spotkania w celu rozwiązywania różnych problemów wychowawczych i dydaktycznych z nauczycielami, pedagogiem szkolnym |
Rok szkolny 2000/2001 |
|
2. |
Aktywna realizacja zadań zgodnie z planem wychowawczym szkoły |
Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych, kontakty z pedagogiem szkolnym, realizacja zadań ujętych w programach profilaktycznych przeciwdziałających
narkomanii, alkoholizmowi, paleniu tytoniu |
Rok szkolny 2000/2001 |
Zamieszczenie dokumentów w teczce dokumentacji |
3. |
Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami. |
Udział w imprezach i uroczystościach organizowanych przez władze i organizacje działające na terenie miasta, MDK, PTTK.
Nawiązanie współpracy z OSR. |
Rok szkolny 2000/2001 |
Zaświadczenia, sprawozdania, zdjęcia w teczce dokumentacji. |
4. |
Zacieśnianie więzi z uczniami poprzez uczestniczenie w uroczystościach szkolnych i klasowych. |
Udział w uroczystościach szkolnych, klasowych, wycieczkach. |
Wg kalendarza |
Zdjęcia, potwierdzenia wychowawców |
5. |
Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów |
Samokształcenie, indywidualne spotkania z uczniami, kontakty na przerwach, ankiety. Rozmowy i współpraca z wychowawcami i pedagogiem szkolnym, higienistką. |
Rok szkolny 2000/2001 |
Ankiety |
6. |
Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów |
Spotkania z rodzicami wg harmonogramu i indywidualnie, rozmowy z pedagogiem szkolnym |
Rok szkolny 2000/2001 |
Wykaz spotkań |
7. |
Integracja z rodzicami |
Zapraszanie rodziców na uroczystości szkolne, klasowe, wycieczki |
Rok szkolny 2000/2001 |
Sprawozdania |
8. |
Integracja ze środowiskiem lokalnym. |
Udział w imprezach i zbiórkach charytatywnych jak Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Sprzątamy Ziemię, Dni Lęborka |
Rok szkolny 2000/2001 |
Sprawozdania |
§ 4 ust. 2 pkt 3 Uczestnictwo w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz specyfiki, typu i rodzaju szkoły. |
1. |
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. |
Współpraca z Radą Pedagogiczną, rodzicami, samorządem uczniowskim, wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania, udział w procesie wewnątrz szkolnego doskonalenia nauczycieli. |
Rok szkolny 2000/2001 |
Udział w Radach Pedagogicznych, klasyfikacyjnych, szkoleniach, spotkaniach z rodzicami.
Zaświadczenia w teczce dokumentacji. |
2. |
Uczestnictwo w pracach tworzenia Planu Rozwoju Szkoły. |
Prace z zespole tworzącym Plan Rozwoju Szkoły |
Rok szkolny 2000/2001 |
Stworzenie PRSz. , zaświadczenie |
3. |
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań. |
Udział w spotkaniach bloku przyrodniczego, opiekun kółka “Młodego Ekologa”, pomoc nauczycielom stażystom |
Rok szkolny 2000/2001 |
Potwierdzenia Dyrektora szkoły |
4. |
Organizowanie konkursów dla uczniów. |
Przygotowanie regulaminów i treści konkursów. Zebraniu i udostępnienie materiałów edukacyjnych, pomoc w opanowaniu wiedzy do konkursów. Prezentacje, pokazy, wystawy prac konkursowych |
Rok szkolny 2000/2001 |
Zdjęcia, prace, sprawozdania |
5. |
Organizowanie wystaw prac uczniów, audycji radiowych |
Wystawy na terenie szkoły |
Rok szkolny 2000/2001 |
Zdjęcia, prace uczniów, sprawozdania |
6. |
Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu. |
Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach spotkaniach metodycznych itp. |
Rok szkolny 2000/2001 |
Zaświadczenia potwierdzające obecność, świadectwa itp. zamieszczone w teczce dokumentacji. |
7. |
Wspieranie działalności Samorządu Szkolnego |
Pomoc w organizowaniu imprez szkolnych, konkursów, dyskotek, kiermaszy, zbiórek itp |
Rok szkolny 2000/2001 |
Potwierdzenie opiekuna Samorządu Szkolnego |
8. |
Współpraca z biblioteką szkolną |
Pomoc w przygotowaniu wystaw, przygotowywanie potrzebnych informacji, rekwizytów, projektowanie dyplomów itp |
Rok szkolny 2000/2001 |
Potwierdzenie z biblioteki |
9. |
Przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych |
Pomoc w zebraniu materiałów edukacyjnych, pomoc w opanowaniu wiedzy do konkursów |
Rok szkolny 2000/2001 |
Lista konkursów - laureatów |
§ 4 ust. 2 pkt 4 Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej. |
1. |
Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy dydaktycznej |
Korzystanie z Internetu, encyklopedii multimedialnych, leksykonów, map, atlasów do przygotowania zajęć.
Tworzenie dokumentów, testów, druków. |
Rok szkolny 2000/2001 |
Wydruki |
2. |
Wdrażanie uczniów do korzystania z komputerów, Internetu |
Zajęcia w pracowni komputerowej |
Rok szkolny 2000/2001 |
|
3. |
Gromadzenie programów wspomagających pracę praktyczną i dydaktyczną |
|
Rok szkolny 2000/2001 |
Spis programów |
§ 4 ust. 2 pkt 5 Wiedza z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie specyfiki zadań realizowanych przez nauczyciela. |
1. |
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych. |
Udział w zajęciach warsztatowych, szkoleniach, pomoc młodym nauczycielom itp. |
Rok szkolny 2000/2001 |
Potwierdzenia, |
2. |
Zapoznanie z zagadnieniami i przepisami Miejskiego Ośrodka Opieki Społecznej |
Spotkania i współpraca z pracownikami MOPS |
Rok szkolny 2000/2001 |
Potwierdzenie |
3. |
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań. |
Udział w grupach dyskusjach, praca indywidualna.
Aktualizacja wiedzy pedagogicznej i dydaktycznej. |
Rok szkolny 2000/2001 |
Spis lektur, publikacji, wykorzystanie porad i doświadczeń innych w swojej pracy. |
4. |
Zapoznanie z zagadnieniami i przepisami w postępowaniu w sprawach z nieletnimi. |
Szkolenia z Policją, Kuratorem Sądowym i instytucjami wspomagającymi. |
Rok szkolny 2000/2001 |
Potwierdzenie |
§ 4 ust. 2 pkt 6 Znajomość przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której odbywa staż oraz umiejętności posługiwania się nimi. |
1. |
Poznanie procedury awansu zawodowego. |
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawa, rozporządzenia)
Udział w szkoleniu. |
IX-X 2000r. |
Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu z powołaniem się na odpowiednie przepisy, wszczęcie postępowania, udział w szkoleniach.
Zaświadczenie w teczce dokumentacji |
2. |
Poszerzenie znajomości przepisów prawa oświatowego związanych ze zmianami w Karcie Nauczyciela. |
Analiza przepisów w nowej Karcie Nauczyciela.
(Internet www.men.waw.pl ) |
X-XI 2000r. |
|
3. |
Zapoznanie z planem wychowawczym szkoły |
Analiza planu wychowawczego |
X 2000 |
|
4. |
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. |
Analiza dokumentacji: statutu szkoły, wewnątrzszkolnego systemu oceniania, programu wychowawczego, regulaminów itp |
XI-XII 2000r. |
Zamieszczenie podanych przepisów w teczce dokumentacji. |